fredag 22. oktober 2010

Allsidig jakthund del 3

Forrige Søndag var det klart for en liten jakttur. Tetrix er jo "son of a preacherman", og alltid disponibel på søndag da matfar forkynner guds ord til meningheten.

Av alle ting hadde jeg klart å ta med meg feil hagle på turen. Er det mulig?? Ja. Hadde tatt med Cato si hagle med 2,4 meter lang kolbe. Eneste sjansen jeg fikk den dagen var en dobbelsjanse på to haner, men kastet børsa feil på den første - knakk børsa for å lade, men plutselig kom det en ny hana på 15 meters hold. Fikk klappet igjen børsa i en fei, fant ikke løpsvelgeren og det var det. Er det mulig??? Jo a.

Fortsatte turen mot ei koie for lunsj, men leste i gjesteboka og mistet fort matlysta.

 Da je gikk fant je rester bak ei rot for kabelanlegget. Lite papir, mye møkk - Ett sikkert tegn på ØL-møkk. Mer karakteristisk en bjønnmøkk. Så meg for vært eneste foravtrykk jeg gikk til jeg var 1 km fra koia.
Møtte for øvrig Lasse på koia og slo av en trivelg jaktprat før jeg gikk videre.

Like før vi ankom koia kom del 3 av allsidig jakthund følgetongen. Hørte det braket i skogen og tenkte det var en Tiur på veg. Kastet opp børsa og sto klar. Men da kom det ei elgku (tror jeg det var - diger elg uten hønn ivertfall) rett mot meg. Trodde vel egentlig den kom for å ta meg, men 30 meter foran meg skar den ut til høyre. Rett i hæla kom Son of the preacherman i full fart. Litt av ett syn :) Bikkja fikk elgen ut på ei myr og stoppet opp. Elgen stelte seg på andre siden av myra og prøvde meg på litt filming. Ble en ganske dårlig dårlig film, men for det med gode øyer kan elgen skimtes i bakgrunnen. Prøvde først litt elglokk for å få den i bevegelse, men gikk over til litt huing. (jeg er jo ikke bandens lokke-ekspert).

Sender med en liten link på ekte elgjakt http://www.youtube.com/watch?v=G14Bbx5NAuk&feature=player_embedded

2 kommentarer:

BG sa...

vart joggu med dårlig kvalitet og detta når det kom på med bloggkvalitet. Beklager dæ da.

Anonym sa...

Har Martin BB fått vite hvor mye klokka er da?