lørdag 11. juni 2011

Fiskerapport fra nord..



Fisket etter sjøørret i havet er bra nå, kanskje på sitt beste. Fisken er i fin kondisjon og det er artig å få den på fluestang.. Den har fått spist seg opp og det er blitt noen grader varmere i vannet, som gjør at det blir mer fart i den. Det blir tatt mye fin sjøørret om dagen, mange ligger faktisk mellom 1-1.5 kg og oppover.. Da begynner det virkelig å bli artig å få den på stang.. Fikk anbefaling om valg av flue av en som gikk oppsyn i elva. Ringte en bekjent sørpå, som bandt noen eksemplarer av denne flua.. Og den gjorde nytta si, fikk noen fine fisker, deriblant de på bildet.. Så takk Henning for fluene!

Etter å ha prøvd sjøørreten på natta dro jeg videre til Altaelva for å prøve morgensbettet etter laksen. Begynte å gå litt lei og trett etter et par timer og bestemte meg for å ta et siste kast.. Og der, hugger den til.. Skal si at jeg våknet raskt, da den satte fart å dro ut snøre... Den var sterk, men pga at jeg fisker med litt lett utsyr, bestemte jeg meg for å kjøre den hardt.. Så jeg strammet til bremsen, så den fikk ikke mange meterne.. Etter et par forsøk på å lande den, hadde jeg en laks på 8 kg på land... Artig, nå går jeg for å få en laks på fluestanga..

Ellers så må jeg nå si at det er trivelig ved Altaelva, så det blir ikke bare molfisking.. For det er fint å sitte ved bålet, se at laksen hopper i elva, mens jeg nyter en duggfrisk vørterøl ....

Skål, Bjønndal`n

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med fin støing..