søndag 2. oktober 2011

Fin dag for Rappern

>

> Startet dagen ved en tur til Bjørneland der møtte je ei harabikkje i vegen,så snudde å dro til skjøga. Gikk litt innover der med Rapp, og hørte Terixen var på plass. Losen gikk og, og je posterte ca to-tre hundre meter unna. Losen stoppet og je så en tiur dro ca hundre m fra meg. Møtte Tore for en kaffe kopp, før vi skilte lag. Rapp hadde ut en Elg :) ( bilde kommer)..
>
> Turen gikk så til Bjørneland. Rapp måtte vente i bilen. Etter å ha gått en liten halvtime fant je fersk møkk på en topp der. Tenkte de hadde gått av, og gikk ned mot ei tette.. Og ganske riktig gikk je i ett storfuglkull med tre tiur og to tell je itte såg. Tett som ti ei buksræv, så vart ittno.
>
> Lunsj på tomrop, og dro så tell kjernli. Bommen var oppe, og peisa oppover. Rapp støkte først ei høne, men noe stand var det ikke. Den kom litt senere. Spikerstand, jeg listet meg opp og det Dundret ut ei røy. Bra det, men den var nok 90-100 meter unna oss :). senere fant han ei høne til, som han ikke klarte å lokalisere. Den kunne jeg skutt etter, men disiplinen var på topp. Ei jerpe hadde han opp, og på vei mot bilen gikk han all-inn i ett orrfugl kull. Fugl finner han, så får vi justere resten utover. Trivelig å ha med egen hund i skogen gitt. Så får je håpe den tida vi legger ned gir resultater på sikt. Men må bite meg i fingern av å til gitt :)
>
> Etter litt om og men er jeg nå på Tomrop med Rapp. Aas,Frydenlund og Remy Martin, samt Bjønndalengutta holder liv i kåken. Sistnevnte har holdt ett helvetes leven i dobbeltsenga, men nå har je trua med vaskemaskina - så de har roet seg. Litt av noen historier de kommer med gitt :) Fin dag i skogen. I morgen skal Rapp få hvile seg seg, så får vi sjå om vi får tatt livet ta noe snart. Satser på Tiursteik i morgen. Planen er lagt.
> Fin dag i skogen. Kommer masse fine bilder fra dagens jakt.

1 kommentar:

Anonym sa...

he he heeeeeeeeeeeeeeee