mandag 21. november 2011

Åvabakka vekketjeneste

Lørdag morgen våknet jeg av "Åvabakka vekketjeneste". Låten kom fra 100-200m nord for oss, og det var ei låt jeg kun har hørt på naturprogram på tv før. Låten forflyttet seg nærmere oss, men opphørte før jeg så lydkilden. Det var dessuten mørkt og tåke. Jeg måtte gi opp å få sett lydkilden, så spørsmålet om hva dette egentlig var forblir ubesvart. Jeg oppsøkte umiddelbart www (http://www.de5stora.com/omrovdjuren/lodjur/spar/), og fikk bekreftet min mistanke. Det kan ikke utelukkes at det likevel var noe annet! Noen alternativer:
1. Troydama har fått seg vekkeklokke med dyrelyder
2. Troydama har en diger hannkatt med macho stemme
3. Jegeraspiranten i Torsmæhlumsgututa var ute med dyrelokke-apparatet sitt
4. Det var rett og slett ei gaupe!

1 kommentar:

Anonym sa...

Er nok bære n Erik som har tatt med sg jobben hemmat.