onsdag 28. november 2012

Alternativ jakt

Som Bjørn har fått med seg har jeg vært i det andre landet i verden; Syden. Motvillig pakket jeg jeg og dro (glemte t-skjorter og sandaler, men husket flere par langbukser...). Dette måtte snus til noe "positivt", og benyttet anledningen til å sjekke ut fugljakt-mulighetene i Syden. Som Bjørn alledere har røpet ble vi avfotografert idet en flokk papegøyer tilfeldigvis slo seg ned på oss. Ville ikke lage noen scene siden det var mye folk og unger til stede. Den ene papegøyen utfordret skjebnen ved å spise av meg ene skjorteknappen, men den slapp unna. (Det er nok grunnen til det påklistrede smilet.)
Homse-palikaner er fredet, så vi måtte nøye oss med duejakt. Stadig mye folk til stede i Syden, så det var vanskelig å drive jakt. Det var da Gunnar tok initiativ, og jaget duer i lange kliv. Trangt var det i uterestauranten, så han måtte flytte på stoler for å innhente duene. Det var da han satte et stolbein på foten til ei due. Straks før dua fikk en sko (størrelse 25) i planeten flyttet jeg stolen, så den unnslapp... WhatteF...! Syden er Syden og Ællmenninga er Ællmenninga, ikke mye tvil om hvor det er best å være! Nå er det tiur som gjelder (og litt dagskortelg)! :-) Skitt jakt resten, karer!

Ingen kommentarer: