søndag 29. september 2013

Svart - svart

Det ble en helsvart ettermiddag! Mår og undertegnede begynte å gå lei av turer uten svartfugl. Vi er ikke av typen som går på brunt, som Vørter-øl og Øvergårn og for såvidt Bjønndalen er kjent for. Så vi tok skikkelig tak i dette i dag. Startet i det kirkelige rom, med noen stille bønner - før vi dro rett uti stedet i ælmeninga med bibelske assosiasjoner.

Dro opp en storfugl i det vi gikk ut av bilen, så vi gikk ut med fin jegerpuls. Rapp var litt hissig på grøten i starten og tok ut en hana som dro over ei myr. Vi gikk lenge uten å se snurten av noko. Men så lå det plutselig en hana i lyngen og bakset. Her var det både søk, stand, dobbeltskudd og felling av en Hana.  Rekkefølgen var vel ikke helt etter boka, men fangst ble det. Mår var tydelig fornøyd og tok frem storsmilet (se bilde)

 Mår gikk i bilen, mens jeg og rappern tok ei ekstra runde. 5 min etter vi skilte lag begynte Rappern å søke voldsomt retningsstyrt over ei myr. Jeg hang meg på, og etter et par hunder meter sto han. Jeg gikk kjapt frem i situasjon og en diger jævel av en hana lettet 20 meter fremfor oss. Dobbeltskudd og perfekt rett i sekken! Helt etter boka hele situasjon! Rappern var helt konge! Så jævlig artig! Fytti - helvete. 1263 g blåhana, er godt som gull!


Takk Gud for det du ga oss, etter vårt bidrag på høsttakkefesten! Møtte Oluf på vei ut, og fortalte om kirketuren. Så han er nok å se på første benk i kirka søndag klokka 11. Øvergårn hadde opp ett kull i dag og! Uten børse ;)

2 kommentarer:

T sa...

Takk for turen! Skikkelig artig:) Min hana var 1198gr, eksklusive stjert... Så den bikket nok antakelig 1,5 kilo hvis den hadde vørt intakt!

T igjen sa...

For øvrig en kommentar til det sakrale i innlegget ditt; Paradoksalt at vi dro til Helvete for å jakte på det mørkesvarte...