mandag 31. mars 2014

Årets første tiurfangst (på foto...)

Kamera ble plassert på et helt tilfeldig tre i ællmenninga, og jaggu spilte det en tiur der gitt! Fikk også flere bilder av en hara, men den ville være anonym av frykt for Bjønn og Tassen. Derfor har jeg også valgt å være tilbakeholden med hvor dette er...
Dette viste seg å være en tiurlek for B-mennesker. En fotostrøm er fra kl 11 til 13, to timer spill midt på dagen!!! Tiurn har vært frampå nesten hver dag. Både da kamera ble hengt opp, og da det ble inspisert i går satt det flere tiurer i området. Dette var en ny lek for meg, så dette var bare moro! :-) 
En orrfugllek et steinkast unna er bonus. En hana fulgte etter ei høne på beite, og endte nesten opp som skopusser for Erik og meg. Vi hadde den på 20-30m hold der den spilte og holdt et forrykende show:-)
Får de om jeg rekker å lete opp noen flere nye, før jeg legger meg til et sted...

Ingen kommentarer: