mandag 15. desember 2008

Apropos fanden og banden på tur



Siden "The Body" hadde lagt igjen foto-utstyret sitt hjemme i studioet sitt, føler jeg for å bidra med et par scoop fra vinterskogen.


Fredagen var en av høstens travleste dager for Tetrix. Ikke å overdrive å si at han gikk fra los til los. Det skal sies at enkelte loser var "tomme", men andre var det ikke, selv om jegerne trodde det... Måpende måtte vi se selveste svarten seile til skogs mens vi diskuterte skuddet etter ei røy som satt i nabotreet. Det skulle vise seg å kry av fugl, men ikke like lett å komme innpå. Etter hvilen bar det inn i mer fuglfattig terreng. Kanskje det som gjode at røya følte seg "tryggere". Vestlandsfanden posisjonerte seg i lia over fuglen, men kom ikke innpå. Han satt som en buddist-munk og skuet utover Ælmenningas vinterkledde barskogvidder i bakgrunnen av ei furu der det skulle sitte ei røy... Røya ble oppdaget av meg, og jeg så straks at fanden var sjanseløs i få øye på den. Med tanke på at han skulle få noe ut av oppholdet her, så trakk jeg i avtrekkeren...


Lørdag fikk vi følge av en usedvanlig veltrent, men likevel utrent skrott. Tror han ikke bare bruker Vørterøl... Ryktet skal ha det til at han spiser Sunda (dere har vel alle sett den veltrente gutten på embalasjen? Det sies det er en forhenværende Starhellinga-ramp...)


Som "the body" skriver så var det ikke mye å skrive om lørdagen. Men er man jeger så er man jeger, og da detter det harer som spretter forbi! Noen må jo høste av hare-overskuddet som befinner seg mer enn 200m fra bilvei...

På bildet: Fanden til høyre med baconpølse. Til venstre: "The body" (Andrè, slutt å sikle!)
Føyer meg ellers til utalelser om hyggelig lag og flotte jakt- og føreforhold. Takk for ei fin jakthelg.

2 kommentarer:

Bjønndaln sa...

Je kænn itte seia at je sikle akkurat, men jaggu må du ha trænt litt i det siste:) Skjønner jo at dæ går ann å træne bryster,sjøl mæ en æller så liten strekk i beina.. Men du byne å bli så diger, så du greie snart itte å få børsa innat skuldra! Byne å skjønne åffer itte ælle i banden itte har fått skjøti seg en skikkelig fugl enda.. Noen har får stor brystkasse, mens andre har brystkassa døtti ned på;)! PS: Takk for en hyggelig tur!

Anonym sa...

Hei og takk for sist.

Må bare få takke for en fantastisk jakt tur som jeg fikk bli med på hos dere, jakta på fredaghen med Tore og Tetrix er noe av det råeste jeg har vært med på.
Takker også for en hyggelig kveld i koia med banden, det skal nok sis at jeg ble litt bekymret for Bjørndalens sine lyster på the Body, Bjørn. Men jeg registrerte ingen usømelig natlig aktivitet fra Bjørndalen sin side heldig vis.
Vi hadde jo også en flott jakt dag lørdag uten at denne kunne samenlignes med dagen før, men høydepunktet her var nok å konstatere at the Body ikke fikk skutt noen fugel.

Det gleder meg også å se at sesongen er over og at stillingen mellom the body og vestlandsfanden står likt i etter endt sesong, men neste år satser jeg på å komme sterkt tilbake.

Ønsker ellers banden en god jul og ett godt nytt år. Måtte neste år stå i svartfuglens tegn, Tore kan muligens forsøke å holde litt igjen både når dety gjelder fugel og hare, stakkar Tassen har vell snart ikke noe å jage på.