søndag 30. september 2012

Forbannelsen vedvarer...

Nok ei jakthelg er tilbakelagt. Høsten har startet slik fjoråret sluttet; bom, bom og atter bom på tiurn.
Lørdag fikk jeg tid til en liten morgentur. Etter en times jakt fant jeg igjen gamlingen. Den stakk fra losen og kom rett på meg. Tror jeg var borti den på andreskuddet, og tetrix fant en fugl i den retningen den dro, men den ble friskmeldt. Søndag startet med elgjaktforberedelser, og så var det duket for tiurfangst, kanskje... Støkte en tiur på langt hold, og vi gikk etter uten å finne noe. Gav opp og vendte nesa mot bilen. Nesten tilbake til bilen brakte det løs. Tetrix tok opp en tiur i tetta. Brente på'n i ei lita glenne så fjæra sprutet. Så ut som den skulle i bakken, men vet da faan hvor det ble av den. Vi lette i en snau time, og etter bikkja å dømme var det ikke tiurlukt på bakken i fluktretningen, så denne dro nok langt. Blir nok revemat.... Greit med elgjakt nå så jeg slipper å drive med dette fordømmerade tullet her!

Ingen kommentarer: