torsdag 13. september 2012

Første skikkelige tur

Hadde min første skikkelig jakttur i går. Rappern var ladd og vi var nesten ikke ute av bilen før han hadde ut en orrhane. Den kom rett foran meg på 25 meter, siktet på den i sikkert 10 sek, men holdt meg i skinnet siden det var særdeles dårlig hundearbeid. Han var litt for glad for å endelig være igang med jakta. Vi gikk fra Animal Eye mot hotell-gisti-tjernet. Hadde opp litt fugl bla ett kull like ved tjernet. Orrfugl kull hvor jeg så ivertfall 3 fugl.

Dagens situsjon hadde vi litt senere. Gikk nedover ett perfekt beite terreng og jeg så snuten til Rapp gikk rett i været. Halen rett opp og han satt fart nedover. Plutselig bråstoppet han, og det smalt ut en Tiur ca 5-6-7- meter foran han. Diger 6,5 kilos. Jeg kunne ikke gjøre annet enn å nyte synet av eksemplaret. Rapp tok sikkert 10 stand neste 10 minuttene i smågranene rundt :)

Så tok jeg lunsj på Pruterud. Artig å se det er ny hytte på gang der! Etter det tok jeg ei god runde til, å så 2-3 fugl til. Godt å være i gang, og fugl er det! Litt vanskelig å se i tett skog om det er høne hell hane, men løsnet itte ett skudd uansett så det gikk bra!

Ingen kommentarer: