tirsdag 25. september 2012

Ny jaktsøndag

Ligg litt etter med blogging ser je. Det ble en 4 timers tur på søndag og det er en av de artigste jaktturene jeg har vært på - uten å komme hjem med fugl. Rappern var helt konge! Først skremte jeg ut en hønekylling som jeg så gikk ned på bakken litt lengre frem. Tok Rapp i lina som brukte 2-3 minutter på å finne høna og gikk i en fin stand. Høna - trøkte bra, så jeg fikk han til å reise. Perfekt situasjon. Høna gikk på bakken igjen og vi gjenntok øvelsen. Nok en fin stand. Hadde opp høna 2 ganger til. Siste gang satte den seg på en kvist 5 meter foran meg. Måtte være en sucidal kylling.

Men fin trening. Gikk videre og tok en kaffe i ei koie i nærheten. Rett etterpå var det rett ut i en prefekt stand. Nok ei høne. Fin reis, men stakk etter (dust). Så var det 5 minutter jakt før en ny stand på en hane. Her kom jeg ikke frem før den dro.  Ti minutter til var det nok en stand. Jeg så ikke bikkja, men så langlina lå stille inn i ett buskas. Gikk frem og ingenting skjedde, så je ble stående stille å måpe. Plutselig smalt det 3 meter fra meg. En skikkelig fin blåhana dundra ut foran meg og jeg skjøt to vanvittig dårlige skudd (dust) i adrenalinrus. Bikkja satt igjen i buskaset og kom tuslende frem etterhvert. Men her var det intet å apportere gitt. HHFFF. For dumt å ikke felle for bikkja da man har slike muligheter.

Men lover jo veldig bra!! Nå venter Finmarken, med både ryper og krabber skjønne je. Ligger en del nye bilder i albumet for 2012.

Ingen kommentarer: