onsdag 16. mars 2011

Finnmarksløpet 2011

Synes jeg bør legge ut en liten filmsnutt av Finnmarksløpet 2011. Pga scooterkjøring i helga, fikk jeg desverre ikke med meg starten som gikk av i Alta sentrum lørdag formiddag.. Men derimot fikk jeg med meg vinneren av 500 km løpet, som kom i mål i går kl 15.00. Løpet var gjevnt hele veien å ble ikke avgjort før helt på slutten.. Når det gjelder den lengste distansen på 1000 km , venter de første å være i mål torsdag ettermiddag... Det er vist hardt å kjøre hundeslede så langt, så jeg regner med at de har med seg et par flasker med vørterøl på turen over vidda.. Hvilke merke de bruker er mer uvisst... Skal forøvrig teste ut vørterølen fra nord å ta med noen flasker ned igjen i slutten av neste uke.. Da skal vi ta en vørterskål :)

1 kommentar:

Olaf frå Ballkattlia sa...

For et steike, forbanna, hæstkuk-bra innslag! E det sjølveste hæstkuken Tyholt Apenes som e kommentator?