tirsdag 1. mars 2011

Trening av jegerpuls

Var ute på skitur i gårkveld med hodelykt i almeningens mulm og mørke. Tenkte je skulle gå fra smørvegen over lokkbakken og oppover. Var ikke kjørt opp spor, men 5-6 cm med nysne så gikk det greit. Ikke fort, men greit. Spor over alt, og det var fantastisk å gå å speide rundt i skogen. Så ble det action. Gikk ca 3-400 meter ovenfor Lokkbakken så smalt det bare 2 meter ifra meg. Der lå det Orrfugl i dokk. Så smalt det over alt - hele skogen ble baksing og kakling. Jegerpulsen kom og gikk heftig der ei stund. På 1 km hadde jeg opp 11 fugl ( tror det var flere, men fant ivertfall 11 groper). Litt av en opplevelse gitt! Ene hanan satte seg i et tre rett foran meg og ble blendet av lykta, så den bare satt. Artig! Det var ikke høy treningspuls, men jegerpulsen fikk seg en omgang trening.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Da er det håp tel høsten :-)

Tore Pinnedyr sa...

Tok samme skituren, men en vesntlig forlenget utgave (for oss om er godt trent), dvs Åssaga-Løvlia og tilbake. Støkte 4-5 fugler, derav minst en tiur... nær en leik :) Så jeg føyer meg til den med at det er håp til høsten!