lørdag 18. oktober 2008

Svartgubbjakt 18 oktober

Startet dagen med å hente Tetrix hos Frøken Harehus. Slo av en liten prat før jeg satte meg i bilen og satte kursen til Snaketjern. På veien hjemmefra og til jeg parkerte hadde jeg sett 10 nøtteskriker. Jeg valgte å tro at det skulle bringe lykke, men.... -3 grader og sola stakk igjennom. Lovende. Gikk og gikk uten å se en skit. Etter 2 timer gikk losen! Endelig. Brukte 30 min frem og losen gikk konstant! YES YES YES. Men ka farsken! Ingen fugl. Ble en heftig diskusjon mellom undertegnede og Tetrix! (se film fra losen). Etter 20 min gikk losen på nytt og hva skjedde?? Akkurat det samme! Nå var det muggen stemning. Vi valgte å ta en matbit, men det ble ikke utvekslet annet en sure blikk. Hadde med ei ekstra skive med servelat, men kjøtern måtte nøye seg med en skalk!

Etter en matbit bestemt vi oss for å bli kompisser igjen! Tetrix lovde bot og bedring. Men hva skjer så. Tetrix kommer perfekt inni ei gruppe med tett skog, jeg posterte perfekt. Bikkja kommer ut og jogger videre. Så letter det 2 tiurer fra samme krattet han kom utifra. Men de dro jo selvsagt feil vei! Er det muuuulig! Hadde blikk kunnet drepe, hadde Tetrix vært i himmelriket! Turen gikk så rett til bilen! Vi dro så til Ralphskogen og tok ei runde der, for å se etter svartgubben jeg har på gress der. (6.5 kg) Etter ei lita runde fikk bikkja los. Forhåpningene var små, men plutselig hørte jeg Røy-kakling. Den skiftet tre et par ganger før den dro. kom aldri på skuddhold! Men bikkja får godkjent for den! Vi tok så turen ned mot veien da losen gikk på nytt! Nå var den mer hissig og jeg dekket meg til før jeg begynte å gå mot losen! Var ca 60 meter fra losen da Tiuren plutselig stupte ned fra et tre.Så den bare et lite tidel, men den var garantert 6.5 kg. Merkelig situasjon.Bikkja satte etter med fant den ikke igjen. Så det var den dagen - i morgen skal vi til P-Lasse. Da satser duoen BG og Tetrix på å nå nye høyder!


Ingen kommentarer: