torsdag 6. november 2008

Første tur med Tetrix etter snøen la seg.

Ja nå tenker jeg dere ble overrasket at jeg fikk opprettet et innlegg før jakta var over..
Vil herved fortelle om jakta jeg hadde med Tetrix den 5/11.. Etter en kort dag på jobben dro jeg å hentet Tetrix i Vallset og tok turen østover. Jeg visste om et par gamle svart gubber som jeg hadde tenkt å prøve.. Det var brukbart med snø der jeg prøvde først, så det var bare så vidt bilen kom seg på toppen..

Vindretningen passet glimrende og vi bar i vei innover en liten traktorvei før jeg tok av den. Tetrix ble borte en lang stund, men jeg hadde satt hundepeileren til Gromit på han så jeg kunne se hvor han var til en hver tid.. Skjønte at han hadde fugl luft i nasan og det gikk ikke lenge før det bar i vei med en los.. Noe ujevn i starten, men den tok seg raskt opp. Jeg dro "ballaklavan" over hugu og begynte å gå innpå losen.. Det var overraskende hvor lite det bråkte av snøen, så jeg gikk ganske raskt innpå..

Da jeg begynte å nærme meg farligtruende nære, prøvde jeg å lokalisere fuglen, noe som viste seg og ikke være så enkelt.. Hadde jo med meg håndkikkert som jeg selvsagt glemte å bruke:(... Var sikkert for ivrig... Tetrix ble nok usikker på sin jaktkamerat ettersom det ikke ble løsnet noe skudd, så han flyttet litt på seg, men kom stadig tilbake.. Desverre ble jeg for ivrig og utolmodig gikk frem til der det var litt mer åpent.. I det jeg gikk frem kastet det seg ut en svart fugl, hvor jeg brente to kjappe etter den.. Det var endelig godt det var en ungtiur, for begge skuddene gikk trolig bak han..

Videre gikk turen vestover, ikke så langt unna en sjø som har samme navn på et dyr jeg og Gromit setter stor pris på..:) Der viste jeg forsåvidt om at det pleide å holde til gamle svarte gubber... Kan vel minnes at Tore skjøt en i fjor i samme området.. Etter en lang runde tok vi turen tilbake til bilen.. I det vi nærmet oss, hørte jeg tiuren satt å knepte i nebbet.. Artig, spennende og oppleve dette under jakta! Tiurn fikk ikke tid til å sitte lenge i ro, for det var nok ikke bare jeg som hørte han.. Full los ble det! Denne gangen tok jeg litt mer tid og la en slagplan på hvordan jeg ville gå innpå den.. Under innsmygningen fikk tiuren trolig nok og dermed kaster seg ut av treet og setter kursen nesten mot meg.. Jeg ser den har problemer med å holde høyden for den var nokko diger.. ;) Jeg har tenkt i ettertid at det var nok en pansertiur, for den greide å komme seg videre etter to skudd etter seg.. Unnskyld Tetrix! Må jeg si at jeg var litt lei meg, mye ovenfor den gode hunden som hadde gitt meg to muligheter denne dagen.. Men slik er nå jakta, det skal ikke være enkelt å felle disse gubbene! Det er vel flere i banden som stadig erfarer dette...

Fortsatt god jakt!
Ps: Det er nå tiden er inne for å felle gamlegubben, for fjørdrakten er utrolig fin nå!

Mvh Bjønndal`n!

1 kommentar:

Anonym sa...

ERIK LOOKS LIKE FUCKING FAG! FUCKING MURDERES!!!