torsdag 6. november 2008

Litt mimring

Mimrer litt fra Tiurleiken "der du veit i Ællmenninga" i vår... Skikkelig 6,5kilos-gubbe midt i manesjen her gitt:) Til orientering, så står det mitt navn på denne gubben, så ligg unna! Junior på bare 6,2 i bakgrunnen er forbeholdt Vestlandsfanden til Lucia-dagen. Bjørn, som har godt håndlag med gamle røyer, kan få den... Bjønndal'n kan til nød få lov til å fyre av et par bomskudd på hver av dem. Det synes tydeligvis han er morsomst. "Det er så mye styr med å frakte dessa fugla hemmat og slakte og laga mat, så dæ... dessuten har jeg fryseren full av diger ørret fra Finnmarksvidda..." Erik så vel egentlig denne gubben før meg så han kan jo få den, men det spørs om gubben må sette seg på børsepipa og gape over løpet, skal han treffe... hvis han hører at den kommer, da...;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Litt høy på pæra nå harajegern!!!

Anonym sa...

Hei
Takker for det sjenerøse tilbudet om en 6,2 kilos tiur, men vi får se om den ikke har bikket 6,5 kilo når jeg kommer bort over. Skal jo en liten sving innom søta bror først og prøve meg på rådyr og fasan. Ser for meg at fasanjakta kan vær god trening for å få skikk på hagle svingen, så da bør tiuren føle seg utrygg. Ser veldig frem til å ta turen bortover.

Anonym sa...

Ætter å ha studert videoen i flere timer bynne je å kinne at furu`n og terrenget rundt. Så spørs om je må prøve å finna at tiur`n din Tore!!! Fin film.

Anonym sa...

Furutrea er hogget et annet sted i Ælmenninga og fraktet hit som kulisser. Det er også lagt inn svarte felter øverst og nederst i filmen innimellom så det ser ut som kameramannen ligger bak ei presenning. Så dæ...