mandag 19. oktober 2009

Fin dag i skogen





Lørdag var je ute en tur i Flæsktjernmarka med Tetrix. Snø og vind, men sol og fint lell. Tetrix gikk rett i los, men klarte ikke helt å lokalisere fuglene. To Røy dro i fra oss. Samme skjedde med en tiur litt senere på formiddagen. Fyrte vel av et skudd og etter den, men den ble knappnok skremt. Møtte på Oluf og Rune litt lengre ned i marka, og Rune var litt blidere enn vanlig. Ikke for at Rune er noen grinebiter, men smilte var ikke å ta feil av. Det var ett Tiursmil. Ganske riktig hadde han just skutt en fin Tiur. En stor fin årskylling. Nå tror jeg faktisk alle jeg kjenner som driver på med jakt har skutt Tiur i år.. Hell - vent litt...... Nesten alle

Litt senere på dagen dro jeg nederst i Ralphmarka. Tetrix hadde to korte loser, men vi ikke noe med hold i. Jeg trodde jeg så to Jerper, og tok frem Jerpelokken min. Ikke lenge etter begynte en jævel å svare på fløyta. Ikke slik jeg hadde lært at ei jerpe sang, men ikke langt unna. Kom nærmere og nærmere - så ble det helt stille. Jeg reiste meg opp, og der dro det opp ei Rudge rett foran nasan på meg.. 3-4 meter. Jeg skjøte 2 adrenalin-skudd, men fuglen dro. Tøft å få lokket den nærme - men så nærme var litt spookie..

Fin dag i skogen og gratulerer til Rune!

Ellers er Rasan ferdige med Elgjakt og Åsaga har igjen 2? Ble skutt en bitteliten kalv der på søndag. Var å så på skrotten, og trodde det var et rådyr. Tviler på at det var noe Tiurjeger som felte den?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Idiot

Anonym sa...

ho ho he he

Helge-dødaren sa...

Fotogen den bikkja, gitt... akkurat som eieren!
For å forsvare kalvskytteren, så var det en kalv godt over snittet, slaktevekt på 78kg, nesten som kviga som ble skutt litt tidligere som såvidt bikket 90kg!
Kalvskyttersitat: "Da ern fader mei dobbelt så diger som den førrie je skaut!"
Han har funnet sin nisje i å skyte så små dyr som mulig for å vise hvor god han er til å skyte:)

Bjørn G sa...

Ja husker et bilde av han med en Mår.
Neida, det var en fin kalv såg je! rett skal vera rett. Litt småtypisk elgjegere som ikke har skøti skikkelig svartgubber og skyter kalver.. Ser ett mønster her! Den forrige hadde slaktevekt på 39?

Når rett skal vera rett så var det itte je som skrev om navlelo i spelen hell.

reven sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Bjørn G sa...

Beklager at jeg slettet den siste kommentaren.. Dæ var en IT-feil.. Je la ut en link som itte funka, så gikk det med en kommentar i dragsuget da je skulle fjerne.. Var vel noe om at Kalvskytter itte traff noe som var mindre en rådyr?

Slarvkjærringa sa...

Hørte på Cal-tex at tiur'n var rimeli mørbanke tan "Oluf" førn Rune sætte inn siste skura... Hørte dæ på Cal-tex ælså så dæ er itte sikkert dæ ær no ti det... Så dæ!

Anonym sa...

og hva er Cal-tex?

Anonym sa...

Caltex. Singapore, amerikansk oljeselskap opprettet 1936 som California–Texas Oil Company, et samarbeid mellom Texaco og Standard Oil of California (senere Chevron) for å utnytte sistnevntes oljereserver i Bahrain, fra 2001 integrert i ChevronTexaco. Caltex raffinerer og markedsfører petroleum og petroleumsprodukter i ca. 60 land i Midtøsten og resten av Asia, Afrika og Australia/New Zealand. 1947–67 inngikk også Texacos raffinering og markedsføring i Europa i Caltex, og Texacos stasjoner i bl.a. Norge var da merket Caltex.

Anonym sa...

Har Cal-tex i Gata bytte navn? Itte på folkemunne i ælle fæll! Har du fått et navn i Vællset, så hette du dæ!!!

Anonym sa...

Hette Cal-tex tom 1967 ivertfall..

Anonym sa...

Caltex : skar joggu meg lesa mye rart på dessa sien her! Men artig er det