lørdag 27. november 2010

En snartur på morran

Gradestokken presenterte 12 blå, og bris fra nord holder de fleste jegere inne foran vedovnen. Jeg tenkte at dette er et fullstendig døfødt prosjekt, men pakket bikkje og børse i bilen og dro i lia "der ingen skulle tru at nokon kunne jakte" (men det vet selv Vestlandsfanden at går an!). Snø på skogen og vind dempet losen så jeg hadde min fulle hyre med å holde følge med bikkja. Og los var det så å si konstant den første timen. Men det gikk som fryktet. Fuglen er skvetten når det blåser og drar tidlig, selv for bikkja. En tiur hørte jeg da jeg hadde "bare" 100m frem til losen. Artig gitt!! Alle fuglene dro sørover med vinden, så håpet steg en tanke da jeg vendte nesa mot bilen og gikk nordover. Og riktig nok. Ut av intet kommer ei røy kaklende og setter seg på 25m. Bikkja er for langt bak og fuglen urolig, så "dæ sa paaang"...
Ser fram til noen desemberturer (hvis vinden gir seg)!!!

Ingen kommentarer: