mandag 15. november 2010

H H F F F

Vinterjakt søndag. Begynner så smått bli litt forbanna. Var på jakt med Mår JH Wintereditionman og Tetrix og hadde 3 Tiursituasjoner ( + litt anna småsnacks). 1 Tetrix loser, vi går mot - bikkja stikker og vi møtes og slår av en kort prat for videre ferd. Etter 30 sek med småskravling stuper det pinadø meg en gubbe ut fra et tre. 2. Tetrix loser, vi går mot - hører Tiur rape som en Lindgren under julemiddagen. Bikkja klarer tross det ikke og lokalisere og går litt rundt. Åpent og vanskelig å smyge seg mot. Jeg kommer inn på ca 40-50 meter og blir bare stående i påvente av at kanskje Mår kommer nærmere. Etter noen min stuper Tiurn ned. Får smelt etter et skudd, men var nok vel voksent holdt sett i etterkant. 3. Mår har dratt hjem og vi går mot ei hogstflate. Jeg går i kanten da jeg hører en Lindgrenrap og vingeslag. Tar noen steg utpå flata får å få god vinkel når den kommer. Men den drar litt for langt til høyre for meg, men slår seg ned på topp i ei furu 60 meter fra meg utpå flate. Der står je og ser, bikkja finner den ikke igjen og begynne rå traske rundt meg. Står der med et håp om at bikkja skal se den å komme igang med en los så jeg kan smyge innpå, men neida.... Bikkja begynner å grave etter mus.. Fortvilet situasjon, og ser at Tiuren bli oppmerksom på meg.. Vipper et par ganger med stjerten og forsvinner. Nå var det muggen steming mellom meg og Tetrix. Ser hvor den drar og går etter - men bikkja er ferdig for dagen, så det er jeg som støkker opp i tettskogen! Hælvete Hælvete faan faan faan! Nærmere går det ikke ann å komme. Hadde den valgt ei furu nærmere meg, hadde den kommet over meg... Så forbanna argelig! Var ikke noe sølvrygg, men en fin grårygg! Var ikke noe kosestemning i bilen på vei hjem! Vøri mye nesten nå, men neste skyter ikke presten. Vi får prøve sea! Tiden er inne nå!

OBS! Mår sitt hode henger ikke i løse lufta, bare JH CamoWinterEditionHuntingClothes

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bynne nesten å syns synd på deg je gitt.
Men det er ei mening mæ ælt her i livet...
Sjøl en mester kæin bli ...laus ser det ut tel:):):)
Skitt jakt!
TP

Tiurmestern sa...

Mestern har akkurat starta jakta! Nå sølvrygga er ferdig og klar tell slakt! Driv ikke med chicken macnuggets her i gården!

Anonym sa...

Ja nå ser man åssen det går når han såkalte mestern ikke får hjelp til å tre tiur ned på hagla.

Bjørn G sa...

En mester avgjør alltid mot slutten. Skal ikke mye til for å bli mester i år! Er jo enda ikke felt Grårygg?? MesterTiuren faller snart! Read my lips!

Anonym sa...

Ser jo tydelig at bildet er manipulert (hodet er "limt" på). Bjørn gjør alt han kan for å få fokus over på andre ting en tiurlausjakt...

Anonym sa...

Trelegg... ha, ha!