torsdag 30. september 2010

hælja som var...

Jada! Jeg har skutt ei røy! Har forsynt meg av flokken til TP. Hadde en bra dag på lørdag tross mye vind. En kjempelos i over en halv time på tiur. Men på grunn av sterk vind hadde bikkja problemer med å finne riktig tre. Tiuren satt 30m mot vinden fra der bikkja stod, og så hele den elegante innpå-smyginga mi som innebar listing, kryping, krabbing og rulling. Tipper tiuren flirte godt i skjegget før den kastet seg inn i granskogen.
Røy-skytinga mi la en forbannelse over søndagen. Jeg hadde med en utlending (bergenser) på tur for å "vise han fugljakt". Har aldri bommet så fælt! Til og med dobbelt-bom på en tiur som var diger som en svart-Polo fra Ilseng som fløy over ei hogstflate. Dette innlegget har kommet sent, siden jeg har brukt tid på å komme over hendelsen!!!!
Lørdag er det bryllupsfeiring, og på søndag skal vi rigge oss til elgjakta (får se om jeg prøver Polo-tiuren en gang til)...

Ingen kommentarer: