søndag 12. september 2010

Tid til ettertanke...

Søndag kveld og første jakthelga er unnagjort. Jaktet fredag, sanket sau på lørdag og jaktet igjen på søndag. Alle dagene ble "innbringene og meningsfylte" på hvert sitt vis. Så lite fugl på fredag, og bommet på en hane. Lørdag sanket vi MYE sau. Søndag så jeg brukbart med fugl, bommet på en diger tiur. Dere legger sikkert merke til at jeg kun har skutt på svartfugl. Tenkte jeg skulle følge allmenningens anmodning om "å spare hunnfugl av skogsfugl". Har jo hatt i drøssevis av 100%-sjanser på de brune, men klart å holde igjen. Det skal sies at det ble tøft ettersom søndag ettermmiddag nærmet seg, men det skulle vise seg at min innsats ble satt pris på. Slukøret la jeg i vei på den lange veien hjem etter en begivenhetsløs helg i skogen. På tur hjem satt det ei røy i vegen som ikke vill flytte seg. Jeg stoppet opp, og hun hoppet opp på panseret og knakket på frontruta, akkurat som hun ville meg noe. Jeg gikk ut av bilen. Hun rakte fram vingen, og håndtakket meg for at jeg har spart dem og gav meg en god klem! ...det trengte jeg:)
(PS! Har ikke lagt inn bilde for jeg har ikke så fordømt mye å sette inn bilde av!!! Så dæ!)

5 kommentarer:

Bjørn G sa...

Kun skutt på hanfugl? Det vel en sannhet ved visse modifikasjoner?

ts sa...

Et forsøk på å avlive skadeskutte høner som jegere uten jaktmoral har plaffet på mener du?

BG sa...

Hell en jerpekylling? Nååå.. Vøri på jakt med denna moralen der før jeg :).. Men for alt brunt som blir spart - jo bedre blir det neste år :)

ts sa...

Det var en hann;) Så dusken på hue:)
Spørs om moralen slår sprekker når Tetrix loser ved ei furu som er så full av røy at det ser ut som et rognebærtre! :)

Anonym sa...

Moralen sprakk vel på jakt med TP..