torsdag 2. september 2010

Litt jaktsynsing før det smeller

Begynner å nærme seg jakt igjen, og det er tid for litt synsing. Har ikke fått noe telling enda, men har tro på at det blir en god jaktsesong med mye fugl. Personlig har jeg en god feeling. Gåsa er felt, anda er felt, dua er felt - så oppladningen har vært bra. Ble litt lei all tiurskytinga i fjor, men håper motivasjonen kommer tilbake. Jeg har fryktelig lyst på en skikkelig hana i år, siden den uteble i fjor. Men kan tippe en 2-3 tiurer kommer til å legge seg i sekken min. Så treng je litt å koke saus på, så tar nok ned en del orrfugl og røy og. I år skal jeg få en posteringshana! Det har jeg vedderstyggelig lyst på.

Tore Mår er jeg redd har gapt over for mye denne høsten. Så tendensen alt i vinter (se bilde). Sauesanking, bryllup,jobb..... Lover ikke bra.  Men får Tore noen turer i skogen så faller det nok både brunt og svart. Erik Ø er det nok bare en to-tre år til jeg unner en tiur, men er redd det blir nok en sesong hvor det går litt på ræva. Også her så vi en tendens i vinter (bilde). Men det er ikke tvil om at han nærmer seg en svartgubbe. Nå har jeg ivertfall gitt en del tips, så får vi sjå om det gir utslag. Blir spennende duell i bånn med Tore P. Bjønndalen har levert over evne 2 sesonger nå, men kommer til å bli innhentet av fortiden. Med den nye kamodressen er jeg redd han kommer til å gå seg mye bort, da han blir usynlig også for seg selv. Tviler på at Bjønnis kommer til å felle noe mer enn et par kyllinger. Så får vi se om det blir noe meningsløs DOT.
Vørter (ØL) og Vørter ØLson har jeg faktisk litt tro på i år. Litt redd for jaktbilen, men ellers tror jeg faktisk det kommer til å henge noen svartfugler tell modning ved Norlund. Så det blir nok kanskje et bilde på bloggen i år og. Har ikke spist mat siden je så bilde i fjor, men artig innslag. Tore P gidder jeg ikke mene noe om, da han bruker all tid på å rydde elgpost og frisere rev. Om han skulle felle noe, så vil betegne det som helt sinnsykt sykt. Jeg har sagt det før og sier det igjen : Feller Tore P tiur i høst skal je gå tell Ilseng å gratulere by foot. (blir kanskje etter jakta :) Cato har skutt 0 skudd før jakta, og er redd trenden vil vedvare utover høsten. Tutræva Sagkrakken har jo rota seg helt ut av almeninga og skal jakte i Elverum, og det teller jo uansett ikke. Espen Oluf kommer nok helt sikkert til å melde seg på i Tiursammendraget, men skal omgåes EØ mye tidlig i jakta så vi får se. Det er noe som heter "Du blir som de du omgåes", noe som kan falle dårlig ut for Oluf Korsbakken Olsen.

Jim Beam har jo fått fart på Bon Scott, og blir farlig utover høsten. Guttlarven har vist seg som en habil jeger de siste åra så huff huff. Fallhøyden kan vara stor?? LA Hagen begynte å få til bikkja i fjor, men sviktet litt med skytinga - så sitter den i år kan det bli bra. Men er redd sene kvelder med mye brunt kan ødelegge også i år. Begynner å bli litt Lazy Days borti sjøenden, så vi får sjå! Vestlandsfanden har jo planlagt tur, men tviler på noe suksess der- han har det i kjeften, men helt uten grunn. Nesten skyter ikke presten som det heter. Blåskojegern leverte totalt over evne i fjor, og tviler på noe tellende resultat i år. A-Dyresen er nok satt helt ut av spill med ungeskrik, oppvask og slit - og blir mer enn nok med elgjakta i år er jeg redd.

Alt i alt ønsker jeg alle ei rikig god jakt, og håper folket kan bidra litt med noen jakthistorier og bilder utover høsten. Alt av historier og bilder fra jakt i almenninga eller omegn er hjertlig velkommen i denne bloggen. Du legger automatisk ut på bloggen ved å sende mail til bgrnberg.banden@blogger.com I fjor hadde vi 80-100 treff hver dag de første dagene i jakta! Jo flere som bidrar jo artigere blogg blir detta.

Skitt jakt (stort sett) alle mann !

Signert Tiurmestern personlig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Glær meg tel å sjå deg på Ilseng!!!
Kaffe og cognac skar du få å,er vel redd du slæpp men.....
Tenkte je skulle ta meg fri frå frisør jobben så je ihvertfall har muligheten tel å få sjå en svartgubbe.:)

Anonym sa...

Dette kaller jeg burgerjafs.

Knut J sa...

Ja, det får'n si! Trenger en kar til å reklamere for burgersjappa mi!