mandag 15. september 2008

15 Sept Første dag med hund !!!!!!


Dagen startet lovende med 2 røy og et orrfuglkull i vegen.

Gikk ut i fra kantarelllia,etter 10 min. støkket jeg ei røy som jeg mente Eira burde tatt stand på,men pytt pytt. Etter en stund tar Eira stand på ei røy inne i en tett granskog. Røya letter før jeg kommer bort. Jeg sender i vei et skudd, men det blir bom.

50 meter lenger fremme tar Eira stand inne i et kratt. Ut av krattet kommer det 2 orrhaner som jeg treffer (min første duble). Etter litt fotografering stikker Eira inn i krattet igjen og går i stand og ut kommer det en orrhane til som jeg treffer. Etter dette går jeg bare å svimer.
På arymrotsttahsnort tar jeg en rastog fyrer bål så dæ.

Har ikke gått langt etter rasten før Eira tar stand på ei orrhøne, men den letter før jeg er i nærheten. Dette var det siste jeg såg den dagen.

Må vel takke Eira.

PS!!!! DU FÅR IKKE GLEMME Å OPPDATERE SVARTFUGLLISTA BJØRN.

Hilsen Eira og Erik




5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer. Omtrent like store som møkk-kulene som hang i ræva på Orrhanan min..!

Anonym sa...

3-2 he he

Anonym sa...

Svartfugl statistikk:
Bjørn 2
Erik 0

Kylling statistikk:
Bjørndalen 19
Erik 3

Anonym sa...

Erik hadde lagd gryte av "orrhanene" sine i går.. Godt sa Eskil, men kan vel ikke akkurat si jeg ble mett.. 6 små kjøttbiter på str med ei reke til en familiemiddag holder ikke.. Men godt at fattern hadde kokt mye ris, selv om ris og saus er stusselig middag.

Anonym sa...

Kanskje derfor Bjørndalen itte har noe unger enda..Fordi han ikke klarer å brødfø dem! Ganske fornuftig det ja! Kommer nok en dag da fuglene blir store nok. Noen som skyter så stor Orrhane at man kan be inn på slektsstevne ser jeg av bildene her! Trodde ikke det fantes slike svarte beist i skogen!!