mandag 29. september 2008

Eftastur 28.09.08

Startet dagen med en liten runde etter fugl før jeg skulle møte rådyrjegerne. Skremte da opp ei jerpe (bom) og ei orrhøne, som jeg sparte siden jeg har nok brune i år...

Rådyrjakta var spennende med to fine loser, men i nytt terreng har vi ikke helt funnet ut av postene enda.

På efta'n tok jeg med Tetrix på en tur et sted jeg har hatt suksess før i år. Nå skulle det jaktes tiur. På tur til tiur-land skremte vi opp et par orrhøner, men de fikk dra. I tiurskogen skulle det vise seg å være tiur. I tett gammel granskog kastet den seg ut fra et tre. Rakk å sende to ladninger etter den, men dette var nok en slik Panzer-tiur. (Har prellet av tre ladninger i år i alle fall!) Gikk etter noen hundre meter, men ingen å se. Gikk tilbake mot bilen over en del hogstflater, fint orrfuglterreng. Skremte opp 7 stykker av dem på turen ned igjen. Den siste hadde Tetrix los på, men den dro... rett på meg! Endelig skulle jeg få en hane i år!

Tenkte å prøve gamlegubben sjøl igjen fra lørdags morgen (den 4.) Noen som kunne tenke seg å bli med?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ikke vær så ivrige her på VØB-web'en nå, karer!

Anonym sa...

kommer snart oppdatering vedr forrige helg :)