lørdag 20. september 2008

20 september.

Undertegnede startet dagen ved bitchbua ved grålysningen. Skremte opp to røy på parkeringsplassen, som så ut til å være kyllinger. De fikk selvsagt dra sin kos. Gikk i 5 min så gikk jeg på et jerpekull. Hadde med Tetrix, så vi hadde skumlere planer enn å jage småfugl. Hadde tenkt å trekke opp i høyden, men tåka lå tett så vi holdt oss nede i lavlandet. Etter ca 30 min fikk Tetrix ferten av ei diger Røy. Fikk den opp i et tre bare 40 meter fra meg. Mitt problem var at jeg sto åpent, men hadde ikke skuddlinja pga ei gran som hadde sett sitt snitt i og vokse på feil plass. Ikke logisk for ei gran å vokse akkurat der, så den burde vært avlivet. Det gikk slik det måtte gå... HHFFF. Men jeg er jo ingen brunfugl-jeger, så gikk ikke inn på meg. Gikk til Dam-shit-koia, hvor jeg møtte på Erik og Eira. Erik hadde ikke sett eller hørt noe - det første kanskje mer overraskende enn det andre :)

Vi gikk så hver vår vei, og avtalte lunsj og tyribål på ei stor myr i nærheten. Tetrix hadde ferten av et storfugl-kull like ved myra. Så 2 tiur og 3 Røy, men fikk de ikke til å sitte. Fant de heller ikke igjen. Men er jo heller ingen kyllingjeger, så motet var på topp. Vi møte også Tore på myra, som ble med videre. Gikk til bilen, og skremte vel opp noen få fugl på veien dit. Hadde en brukbar sjans på ei Røy like ved bilen, men den fikk leve (brunfugl vettu) Turen gikk så oppi Per-berget, men ble bare slitne. Så lite fugl.

Avsluttet dagen med en bitteliten tur på en tiur-faan plass, men så ikke en skit..

Fin dag, men lite situasjoner og lite fugl. Dagen starte brukbart, men dabbet av..

Neste helg skal 6,5 kilos- jævelen dø!! Da blir det jakttur fredag til Søndag.

Takk for turen karer og bikkjer! Og sorry Tetrix for den Røya!

Ingen kommentarer: