lørdag 13. september 2008

Året's første fugl.


Holmen lurtpå om jeg ville bli med til Ulvådalen å jakte, jeg sa jo ikke nei.

Fredagen kom og klokka sto på ringing kl. 5. Nå var Eira og jeg klare.

Vi startet å gå litt før kl.7. Etter en times tid lettet det ei orrhøne og ei røy 50 meter foran Eira.

Etter en stund kom vi opp på ca. 800 m høyde og det tok ikke lang tid før det ble stilt i bjella

Eira stod som en påla. Jeg sendte hu frem og der lettet det 2 ryper,men som vanlig ble det jo bommmmmmmmm og faen i helvete!!!!!!

Etter 200 meter er bjella stilt igjen, jeg sender hu fram og der letter det 3 orrhaner og som vanlig bommmmmm.

Så går det et par timer før det blir stilt i bjella igjen. Jeg går fram til Eira og sender henne i vei. Der letter det ei rype som jeg fyrer av 2 skudd på og bommer tror jeg,men det skal vise seg at jeg fikk inn et lunge skudd og rypa detter etter 100 meter. Da fyrte jeg opp et bål,spiste og tok en vørter. På vei ned igjen støkker jeg ei rype som jeg fyrer av 2 skudd på bom og bommmmm, men 50 meter lenger fremme begynner Eira og smyge, men før jeg kommer bort letter det et rype kull på 7. Eira stikker etter og kommer tilbake og går i stand jeg sender hu fram og der letter igjen sitteren, men som vanlig bom og bommmmmmm faen i helvete.

Kl. 16 starter jeg ettermiddagsturen og etter 200 meter slipper en tiur seg ut fra et tre. Jeg fyrer av et skudd, men bommer på den meteren jeg har å skyte på. Litt etter står Eira inne i et tett kratt,der sitter det ei rype som jeg ikke får skutt på.

Det var det siste jeg såg på turen.

Jeg er kjempe fornøyd med Eira, men vet ikke om hu er like fornøyd med meg ????

Må takke Espen og Far hass for at jeg fikk bli med og blir gjerne med en annen gang.


Hilsen


Erik. Ø


Ingen kommentarer: