mandag 19. september 2011

Helg 2 - Tiurbom 2

Først takk for tilbakemeldinger på Klovnsen innlegget. Fått flere tilbakemeldinger på facebook som tilsier at rekruttering av klovner trenger vi ikke være redde for. Det er bra!

Lørdag var Tetrix, TS og undertegnede opp før fuglen fes. TS tok seg av den jobben. Det luktet Ingeniør Taco ølpromp i på hele vestsia. Vi dro til Odalsskjøga for å freste og gikk i lenge før det begynte å bakse. Så skjedde det igjen. Tetrix støkte tiur rett på meg. Jeg smalt av to skudd, og syntes jeg var godt på svarten på det siste skuddet. Den stoppet litt opp i lufta, og jeg var mentalt på vei ned i sekken for å hente viltposen. Men joggu hadde jeg klart mesterstykke å bomme igjen. Den slo seg inn i ei furu imellom meg å TS, ca 30-50 meter fra oss. Jeg fikk helt skjelven etter å ha ladet om, og sto der som en suppegjøk. Vurderte det vel til at TS sto nærmere og hadde bedre sjans en meg. Tiur dro, og TS brente av to skudd - uten tiurfall. H-H-F-F-F. Er det mulig?? Men det var jo en ungtiur, så kanskje det er instinktene mine som er så gamaltiur-preget, at de ikke slår inn på kylling? Noe må det vara! Så generelt bra med fugl på morgenøkta!  Da ble det brasing før ettermiddagsrunda som innehold mer hjortelus en fugl.

Søndag morgen samme resept, men skulle gå inn fra en annen  destinasjon. Det ble en kort morgentur, hvor vi hadde opp et orrfuglkull som vi smalt etter på 240 meters avstand (ivertfall 50 pluss).. Smalt etter ei due som kom, og je ble nesten flydd ned av ei TS-støkt orrhøne :) Men ingen fugl.

Vi må nok ha hjelp fra høyere makter, og tok en kirketur hvor jeg ba for styrke for å felle svarten. TS er jo det nærmeste banden kommer guds sønn, og han hadde pyntet kirka vakkert med blomkål, poteter og gulerøtter. Han har nok bredere kontakt der opp enn oss andre, men så ikke ut som det hjalp i helga. Mens barnekoret sang, holdt jeg en stille bønn! Vant et glass tyttebær der og, så lykken kan ha snudd. Både tiurjeger og tiur liker tyttebær, så dette tok jeg som et signal for bedre tider.

Søndag ettermiddag hadde jeg en kort tur med Rapp. Bikkja tok opp ei høne, men måtte holde igjen skuddet der. Ellers var det stille gitt! Nå er det regn og dritt hele uka? Så kommer det vel ei helg, hvor jeg håper de høyere makter hjelper meg!

Kjære Gud, hjelp meg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Et par innskytelser;
1. Jeg traff tiurn på andre, men nok en gang måtte jeg nøye meg med et lite tilskudd til dunputa mi. Hva F er det XXL har solgt meg? Dun-hagl? Preller av som and på dåsa, eller hva det heter!!! Må nok over på Wingmaster, så jeg får tatt vinga på'n!
2. Vant et brød og en blomsterbukett jeg, hva nå enn det skulle bety?! Får se om jeg holder senga lørdag morgen, så får vi sjå da vet du...

Anonym sa...

Holder senga lørdag - and på dåsa - brød? Fy flate

Anonym sa...

Har do hørt om Rottweil??
Ding,ding;-)
ØL(vørter)

Ts sa...

Jo, men er ikke Rottweilere best på å apportere bildekk? Takker meg til spetsen, jeg!

Anonym sa...

Eley bismut vip 3er med 36 gram. 5 fugler, et skudd per fugl. Tiur røy eller orrfugl går rett ned. Beste patron jeg har opplevd etter bly. Får den på G sport i gågata.