søndag 11. september 2011

Jaktdager i Lebesby


Da er snart den meget innholdsrike første jakthelga over. Turen til Lebesby gikk dårlig, det ble desverre stopp 4.5 mil før Lebesby.. Så nå står bilen i Lakselv, kan forsåvidt stå der til neste Midnattsrock...

Satte alarmen på kl 04.00 lørdag morgen og da klokka ringte var det allerede lyst. Pakket sekken med vørterøl og toast å dro ut på årets første jakt etter hare.. Det gikk ikke lenge før Gromit fikk ut hare, men det ble tap etter en stund. Fikk testet hagle, hvorpå jeg prøvde meg på et par ryper, uten resultat.

Søndag dro vi på samme plass som dagen før. Fikk ut hare på ny, trolig den samme som dagen før. Ble nok et tap, etter at jeg bommet på den først. Dro så videre etter en stund å prøvde en ny plass. Fikk ut hare der også, hvor jeg så haren to ganger, men det ble for langt hold. Søndag ettermiddag prøvde jeg rypejakt, tok med meg et par vørterøl å la ut på tur.. Det ble to ryper, faktisk mine to første ryper(og da snakker fugl gutter)..

Det har vært strålende vær i Lebesby i helga.. Håper dere alle har hatt ei fin jakthelg, er spent på å høre resultat sørfra.. Gjerne send inn en jaktrapport alle dere jegere. Fortsatt god jakt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei,hei! Gratulere mæ rype,regn-blaut å fin;-) Her har vi jakte i regn og sol,itte mye å skrive nordover om gitt! Gikk i 5-6 timer i går,rundt kjersti-tjennet og uti helvete,hadde omsider 2 stor-fuggl og 2 orrhanar på vinga,skøut bom på den ene tiurn,det var eneste skudd-muligheten jeg har hatt i hælja... Høres itte ut som det er mye likere hos andre hell.. Talas! ØL(vørter)