mandag 28. september 2009

Guten med de blå skone..

Han Grønberg karen, var nok litt skeptisk når han møtte meg nede i Gata på fredag..Litt Ludvig aktig med blå joggesko. Men han tok meg da med, på en tur i "sin bakgård.." Ble ikke noe fugl på oss, men turen var fin,. Men i dag satt det gitt. Hadde ikke gått mange skritta før ei Røy flakset opp foran meg, jeg sendte i vegen ett skudd men bom. Gikk ikke lenge før det smalt litt til høyre for meg, Tor Erik hadde opp en orrfugl. Det skjedde ikke stort mere før jeg kom ned mot bilen. Da lettet det joggu meg opp en tiur. Klarte å lett opp haggla og sendt avgårde ei salve, og joggu datt den gitt. Jegeren (uten de blå skoene i dag) Skjønte ikke helt hva som skjedde først, men ruslet met fuglen som hadde falt og smilet kom.. Hadde ikke trudd att jeg skulle debutere med å skyte en slik fugl i Romedal. men klager ikke jeg. Vekta stoppet på 3546 g.

Espen J

1 kommentar:

Bjørn G sa...

Utrolig hva en dag med tiurmesteren kan gjøre! Observert et haltende tiur i område, så det spørs nok om det var haltpinken som gikk med :) En annen teori var at han kjente igjen jegeren fra forrige besøk oppi lia der.. He he der er han med blå sko he he. Skjønte ikke at det kunne være noe fare og spiste videre!

Artig med nok et medlem i Tiurklubben, så får du jobbe videre mot medlemskap i gammaltiurklubben! Godt å være i det gode selskap Johansen! Gratulerer med Tiur.