mandag 7. september 2009

Litt jaktsynsing før det smeller

Da er det snart jakt gitt! Må si jeg gleder meg stort til å komme ut i skogen igjen. Har en klar strategi, men føler kanskje andre vakler litt. Merkelig trekk av Erik å dra ut av almeninga den første helga. Tiuerer felt utenfor Romedal almening teller jo ikke i Tiur konkurransen - så litt merkelig synes jeg det er. At han velger et "oppdrettsanlegg" for Tiur vitner jo om desperasjon spør du meg. Men men. Har vel egenglig lite tro på Erik uansett når det gjelder voksen svartfugel. Tore føler jeg har satt seg litt ut av spill med jobbsituasjon,husprosjekter, barnefødsel og elgjakt. Skal lissom være en rutinert jeger, men det taktiske på privatplanet virker ikke bra inn mot en ny jaktsesong.  Nye ørepropper tror jeg også kan hemme han i starten av jakta! Tror det blir en stor nedturjakt på han i år. At han sender med bikkja si på treningsleir med undertegnede kan kanskje redde noe av jakta? Bjørndalen tror jeg har mistet teften totalt.. Etter en god sesong for 2 år siden, fant han frem sitt gamle jeg i fjor.. Plutselig var han bare harajeger ( som for øvrig også gikk til helvete) , og det ble et skalkeskjul for å dekke over en tragisk jaktsesong. Lite tro på Bjønndalen også i år, men kan vel hende han kan få med seg et par orrfugl kyllinger og noen kantareller.

 

Oluf har jeg nok litt mer tro på, men føler han nok kommer til å servere en Tiur på meg i år, og ikke snappe de selv. Balder er ei bra bikkje, så jeg tror nok Oluf kan konkurrere om en sølvplass i sammendraget. Beam sliter med bikkja, og begynner å bli rusten på støkkjakt (begynner å bli gammal jfr han selv), så er nok avhengig av at Bon Scott blir friskmeldt! Hvis ikke er jeg redd det blir mye vedfyring i gaustadsæterkoia! Ø.L tror jeg kommer til å få mageproblemer i jakta i år, så tror det blir mer skiting en skyting. Godt han er rasjonell på dopapiret! Blir spennende å se hvem som klarer å skite mest av Erik og ØL i jaktsesongen. Bør ha egen statistikk på det! Tipper ØL kommer til å drive mest med lokkjakt mens han sitter på huk, så blir nok mer skriker enn skogsfugl.  Cato har jeg ikke noe å skrive om vedr fugl, men kanskje det kan bli et par skudd i år! Lasse er vel også satt ut spill med barnefødsel, og den faste støkkjakt runda 10 sept har jeg lite tro på i år. T

 

Når det gjelder egen jakt så må jeg bare si at det ser vanvittig bra ut. Mye fri, mange jaktdager og gode observasjoner gjør at jeg føler meg som favoritt på både på hane og tiur. Det kommer til å løsne skikkelig i år, og det vil nøk være en del lange vørtertryner når juleklokkene ringer! Alt peker min vei, og er nok beskjeden når jeg sier at totalt antall skogsfugl i år vil jeg nok runde ett tosiffret antall.!

 

Jeg ønsker alle ei riktig god jakt og håper det dukker opp noen gode historier på bloggen! Jeg har ivertfall ferdigskrevet en prolog til Tiurn som faller!

 

Signert Tiurmester 2009 Bjørn G

 

 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du kler å vera beskjeden Grønberg :)

Anonym sa...

..dette henger like mye på greip som at Kamma vinner 1.div i år!

Anonym sa...

Bjørn er offensiv i år som alle år! Så får vi se om det bare er kjeften i år og da!

Anonym sa...

Ja ja detti har vi hørt før.Tar det med ei klype salt i år også Men vi kan jo hjelpe han i år også
så det detter en fugl i fanget hans

Anonym sa...

Det ryktes på bygda at det er noen som skal legge seg på tiurlek natt til den 10 for å få skutt en tiur.
DETTE KAN IKKE FORBINDES MED JAKT.
FY FY.

bg sa...

Jeg har nok en mye bedre taktikk enn det..Har en det står Grønberg i skallen på, som er stedbunnet vedr beite! Tror den er nærmere 7 kg! Den skal ned!

Anonym sa...

Her var det mye synsing,gitt!
Skinner ganske klart igjennom att dette er en gutt med liten til ingen sjøltillit,det var beklagelig...(Gjør vondt å lese dette.)
Oppfordringa til resten av banden er da å skryte mye å uhemmet av Bjørn i år(sjøl om han gjør feil,bommer,går seg bort osv) slik at gutten får tilbake trua på seg sjøl;-) Vi tar løftet sammen,detta klarer vi!
Når det gjelder skitinga så ser jeg på meg sjøl som en klar vinner der også,sjølsagt!!
Beklager,Erik..
Når det gjelder Tiur så skjønner jeg att flere her inne bare har sett bilder og hørt rykter om slike,slik blir det nok i høst også... SKITT JAKT!! Ø.L.(vørter)

Anonym sa...

Er fatisk så jeg må forsvare Bjørn litt da jeg kom over en video på nettet...Her direkte fra "oppdrettsanlegget" http://www.vgtv.no/?id=23600

Ø.L(vørter)

Anonym sa...

Hører Grønbergen har lykkes idag, grattis