tirsdag 15. september 2009

Tassen jakter på Batman


Mandag morgen skulle jeg bli inviet i Harajaktens verden. Møtte Bjønndalen med ei koie med gode minner. Da hadde Tassen hat en Los, ingen dot, men tap. Mer skjedde det vel egentlig ikke. Hadde opp et orrfuglkull før jeg møtte Tassen, men ellers var det ingen los og ingen dot. Bjønndalen inviterte meg inn på lunsj i Holmtjernbekk-koia og disket opp med karbonader og flesk! Nydelig! Tassen gikk fra Harajakt til flaggermusjakt i koia, og fikk DOT.. Tror jeg venter til nyttår før neste harajakt, men trivelig følge! Se bilder i bildegalleriet.

Etter turen med Tassen hentet jeg en annen T, Tetrix. Han var jaktkåt som få, og vi dro til ei mark vi lik øss godt. Gikk ei runde, og hadde opp ei røy og et orrfugl-kull.. Bikkja var ikke helt i siget og da vi kom i bilen gikk den som ei katte. Vondt å se en god kompis sliter slik, så vi får håpe det bare er en bagatell. Fant også et Rugdekull som satt på en traktorvei.. De var så små at samvittigheten tok overhånd. Kunne tatt hele kullet på ett skudd, men det var bare noe lo-dotter med forvokst nebb.

Kveldturen gikk fra P-Tore. Hadde opp 6 orrfugl. Skjøt etter 2, men ...... Noe elgjegere startet et helvetes leven ved post 73/74, så det var vanskelig å høre når fuglene dro. Var forresten ikke vanskelig å identifisere elgfolket. En karakteristisk stemme jommet igjennom skogen. Jeg gikk parallelt med de oppover i håp på at de skulle støkke på meg, men det kom intet. Da jeg kom til parkeringsplassen stylet jeg den enebilen med matchende fjær.. Vel første gangen den bilen ser noe slik :)

Masse bilder i bildegalleriet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finere med svartfjør enn terninger ivertfall..

Anonym sa...

Hehehe.... Var itte vanskelig å høre hen du var hen hell!! Hørtes ut som det var landskytterstevne oppi mangsetlia i går efta:) Artig å bli minnet på åssen ei skikkelig fjør skar sjå ut. Du får førresten GRATULERE mæ dine første tiurer godt gjort syns je!!Ps dæ er itte terninger men en garnball som je har fått ta`n Henrik i julegave.:))))

Anonym sa...

Det er nok navlelo som er i tullen i speilet,ganske vanlig neppå Ilseng...