mandag 28. september 2009

Ny jakt helg over...

Jakthelga startet for mitt vedkommende fredag morgen. Hadde ei morgenrunde med Tetrix. Hadde to lange loser og en kort. Den siste var på ei høne som undertegnede plasserte to skudd ganske langt bak vil jeg tro. Elendig skyting. Etter å ha forflytt oss til Bitchbua, så så vi vanvittig mye orrfugl. Etter en liten time fikk jeg treff på ei høne på støkk. Den satte seg i ett Bjørkriss, og jeg trodde jeg hadde kontroll på situasjoen. Suddenly hadde jeg ikke det, og den flytte seg 50 meter lengre inn i skogen. Jeg fikk ladet om og gikk etter. Hadde den opp 2 ganger uten å få skutt, så ble den borte...?? Bikkja fant den heller ikke.. Støkkjegerens Hælvete detta der..

Etter en god lang lunsj med to kjenninger hadde jeg en avtale om å møte et uskrevent jaktblad i mine øyne. Også en av Elton sine, Kokken som jobbe med kloakskader - selveste Essa. Fikk litt drag mot en annen jeger i gaupevegen da vi møttes- Blå joggesko?? Ikke sett noe mer upassende enn Cato sin Findus stolsekk.. Men men.. 3-byggetrinn har fostret mye, men jegere?? Ei lubben jaktbikkje, en med Findus stolsekk og en med blå joggesko.. Ser du bort fra 8ern er det vel i utgangspunktet lite å skrive om? Vi gikk ivertfall utifra P-Tore og gikk ei lang runde rundt to myrdrag. Så veldig bra med fugl, deriblant 2 svartgubber. En på post 53, som forøvrig var nedtråkket av elg! Nok en gang traff jeg ei orrhøne som slo ut vinga og seilet nedover lia.. Håpløst å finne - støkkjegerens Hælvete! Essa fikk ivertfall se fugl, men beholdt skuddene i lomma.



Lørdag hadde jeg en formiddagstur med Tore, for å finne noe svartgubber. Hadde opp 2 gubber 2 ganger. En hadde jeg åpent på 70-80 meter, men måtte bare se den seile avsted. Småbittert. Men men. Etter at Tore hadde jaktet ferdig dro jeg til en plass jeg har tenkt på i mangen år. Så vanvittig mye orrfugl, men de dro veldig tidlig. Men etter å ha gått en liten time, fløg det opp ei høne på 30 meter jeg fikk lagt i bakken. Den prøvde å stikke av den og, men med avskutt ving og fot, ble det vanskelig. Perfekt situasjon, og etter 3 hønetreff denne helga, kunne jeg ta med ei hjem. Voksen fin høne. Tenkte den kan serveres hvis jeg får besøk ta noe naboer, som itte er vant til stramt tiurkjøtt.



Søndag var jeg ute en tur med Tetrix i vinden. Det var vanskelige forhold. På 2,5 time med Tetrix hadde han to korte loser, jeg så to høner. Det var alt. Så gikk jeg støkk 2-3 timer uten å se en jævla fugl. Litt blande resultater, men skogsfugl nr 4 kom på plass. Litt godt etter en liten periode med mye bom. Lagt ut flere bilder i galleriet.. bla bilde av tjernet som var et orrfuglparadis :)

Nå er det igjen 1 jakthelg før elgjegerne inntar skoga... Sett etter hvor mye hjortelus det er, og hvor mye elgspor det er - burde dette være unnagjort på ei lita uke. Mangler også rapport fra Ulvådalen ?

3 kommentarer:

Anonym sa...

høner, høner, høner...

onkel sa...

Lyt da vara enklere å gjøra en avtale med en bonde med hønefjøs, hvis det er så jævla jævt med høne! Da begynne det å bli like døvt som rypejakt!

Anonym sa...

At denna på bilde der har skøti Tiur, det er ubegripelig!